تعریف قوانین امتیازدهی

هر کسب وکار برای ارزش‎دهی مخاطبین خود ضوابط خاص و متفاوتی دارد. ماژول امتیازات در فایرنت به شما اجازه می‎دهد تا بتوانید سیستم امتیازدهی خود را با استفاده از دو قانون ترکیب کنید:
  • دموگرافیک:  شناسایی مخاطبین مناسب برای کسب‎وکارتان، براساس اطلاعات پروفایل آنها، مانند محل کار یا سکونت، عنوان شغلی یا میزان کامل کردن اطلاعاتی که از او خواسته می‎شود.
  • رفتاری: تعیین سطح تعامل مخاطبین با شرکت شما براساس فعالیتهای آنها، مانند بازدید صفحات، دانلود مستندات یا پرکردن فرمها.
شما میتوانید برای هر قانون مشخص، امتیازی را تعیین کنید و اینکه یک مخاطب باید چه مقدار امتیاز کسب کند تا به یک مخاطب بالقوه یا به یک مخاطب خاص(مانند مخاطب رنگی) تبدیل شود، همچنین می‎توانید تعیین کنید که بعد از یک بازه زمانی مشخص امتیازات منقضی گردند ویا برای یک فعالیت امتیاز منفی تعریف کنید مثلا زمانی که یک مخاطب، اشتراک خبرنامه را لغو می‎کند.

هفت گام برای اجرای امتیازات باشگاه مشتریان

  • یک متدولوژی مناسب برای امتیازدهی مخاطبین ایجاد کنید.
  • بهینه‎ترین حالت پروفایل کردن یا شخصی‎سازی را برای خریدار بسازید.
  • امتیاز لازم برای اینکه یک مخاطب جزو مخاطبین بالقوه شود را مشخص کنید.  
  • قوانین امتیازدهی را برای هر دو بعد(دموگرافیک و رفتاری) تعریف کنید.
  • میزان علاقه‎مندی به محصولات مختلف یا کمپینها را بسنجید برای دستیابی به فهم بیشتر بهتر است چندین سناریو امتیازدهی طرح کنید تا فهم بیشتری از میزان علاقه‎مندی به محصولات مختلف یا کمپینها داشته باشید
  • بازه زمانی منقضی شدن امتیازات را مشخص کنید
  • تمامی سناریوها را با تیم فروش تعریف کنید

ساخت مخاطب برای تیم فروش

وقتی شما مخاطبین بالقوه را شناسایی میکنید، میتوانید جزئیات اطلاعات مخاطبین را برای تیم فروش ارسال نمایید.