برای ارائه هر چیز، باید محتوا داشته باشید. مقاله، عکس، آگهی روی دیوار، برنامه تلویزیونی، خبر و داستان، همه و همه محتوا هستند. اگر بخواهید چیزی را توصیف کنید، توصیف شما محتوا است. می‎خواهید داستانی را تعریف کنید، از خودتان می‎پرسید از کجا شروع کنم، چگونه وصف کنم و چطور پایانش را بگویم. این چگونی، برنامه‎ریزی شما، برای محتوای شما است و به نوعی استراتژی داستان خود را تعیین می‎کنید تا مخاطبتان بهتر و راحتتر داستان شما را بپذیرد.
در دنیای وب به دلیل بهره‎برداری از امکانات چند رسانه‎ای مرتبط بهم، محتوا مفهوم و ابعاد بیشتری پیدا می‎کند و بواسطه ابزارهای جستجوگر درون و برون سایتی انتخاب برای مخاطبان بهتر و ساده‎تر می‎شود و مخاطب می‎تواند بسیار هدفمند به محتوا مورد نظر خود دست یابد.
بزررگان بازاریابی دنیا معتقدند زمان تبلیغات تلویزیونی، مجله‎ای و روزنامهای به پایان رسیده است و دنیای رسانه‎ای پیش رو، دنیای وب و شبکه‎های اجتماعی است. برای اینکه جایی در این دنیای پیش رو داشته باشید به استراتژی محتوا و دانش دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، ما در خانه وب این نیاز را برآورده می‎کنیم.