Mobile-First indexing چیست و چه تاثیری برروی سئو دارد؟ (قسمت اول)

1397/08/26
اخیرا مطالب زیادی در خصوص Mobile-First indexing  شنیده ایم در سال 2017 گوگل تاکید زیادی به رونمایی از الگوریتم Mobile-First indexing  خود می کرد. اما همچنان بحث های زیادی در این خصوص برای صاحبان کسب و کار وجود دارد. آیا شما تا به حال هیچ تغییری را اعمال کرده اید؟اگر سایت شما mobile friendly باشد این به نوبه خود کافیست؟

اخیرا مطالب زیادی در خصوص Mobile-First indexing   شنیده ایم در سال 2017 گوگل تاکید زیادی به رونمایی از الگوریتم Mobile-First indexing  خود می کرد. اما همچنان بحث های زیادی در این خصوص برای صاحبان کسب و کار وجود دارد. آیا شما تا به حال هیچ تغییری را اعمال کرده اید؟اگر سایت شما mobile friendly باشد این به نوبه خود کافیست؟

در این مقاله سعی ما بر این است که مفهوم Mobile-First indexing و نیاز شما به آن را توضیح دهیم و اینکه چه تاثیری برروی سئو خواهد داشت پس با ما همراه باشید.

Mobile-First indexing  چیست؟

به این معنی است که ورژن موبایل وب سایت شما مورد توجه گوگل جهت ایندکس قرار خواهد گرفت. اگر شما ترافیک روبوت ها رو به سایتتون مانیتور کنید، خواهید دید که ورودی شما از سمت موبایل های هوشمند افزایش یافته و ورژن موبایل صفحات نیز کش شده است.اگر سایتی ورژن موبایل نداشته باشد نسخه دسکتاپ اون همچنان می تواند توسط گوگل ایندکس شود، اما در صورتیکه ورژن موبایلی داشته باشد پتانسیل بالاتری جهت در یافت رنک بهتر حتی در جستجوهایی که در دسکتاپ صورت می گیرد را خواهد داشت.

5a46ba4ef231a7-43448324.png

به یاد داشته باشید که تاکنون نسخه دسکتاپ به عنوان نسخه اصلی استفاده می شود و نسخه موبایل به عنوان یک ” جایگزین” برای موارد خاص استفاده میشود. به همین دلیل است که گوگل وبمستر ها را تشویق می کند تا برای پیاده سازی تگ های سوییچ بورد یک سایت جداگانه برای نسخه موبایل ایجاد کنند ( M.domain.com ) که نشان دهنده وجود یک URL اختصاصی موبایل با تگ  rel=alternate می باشد.

این نمای نسخه دسکتاپ به عنوان نسخه اصلی در نظر گرفته می شود که توسط تیم سئو و مارکتینگ با درج محتوای کامل و ساختار های نشانه گذاری شده و hrefs lang ها ، بک لینک های مختلف و غیره بهینه سازی می شود. در حالی که نسخه موبایل ممکن است محتوای سبک تر داشته باشد و یا نشانه گذاری ها و داده های ساختار یافته را نداشته باشد و بک لینک و سیگنال های خارجی در یافت نکند.

User Avatar
نویسنده : نسرین قنبری
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code