معرفی 5 کتابخانه جاوا اسکریپت پر استفاده برای اسلایدر

1397/08/29
پلاگین‌های زیادی مبتنی بر jQuery برای اسلایدر وجود دارد، اما با توجه به نیازمندی‌های هر پروژه گاهی لازم است از اسلایدری استفاده کرد که وابسته به هیچ کتابخانه دیگری نباشد و به تنهایی عمل کند. در اینجا 5 کتابخانه برای اسلایدر معرفی شده است که به کتابخانه‌های دیگری همچون jQuery وابستگی ندارند.  
  1. Swiper
یکی از پیشرفته‌ترین کتابخانه‌های اسلایدر responsive با قابلیت‌های لمسی در صفحات لمسی است، که برای تغییر اسلایدها افکت‌های جذابی دارد. در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل نیز قابل استفاده است. این کتابخانه برای ios طراحی شده اما روی نسخه‌های آخر اندروید، windows phone 8 و مرورگرهای جدید دسکتاپ نیز بسیار خوب عمل می‌کند.
Swiper یک اسلایدر لمسی پیشرفته است که تمرکز آن بر روی اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مدرن است و با پلتفرم‌های قدیمی سازگار نیست، که این مسئله محدودیت این کتابخانه محسوب می‌شود.
  1. Flickity
Flickity نیز یک کتابخانه مفید برای اسلایدر است، که امکان ایجاد اسلایدرهای لمسی و responsive را فراهم می‌کند. برای ایجاد اپلیکیشن‌های سازگار با GNU GPL license v3، flickity تحت عنوان GPLv3 قابل استفاده است.
  1. Slidr.js
یک کتابخانه ساده با طراحی سبک جاوا اسکریپت برای عبور اسلایدها است. این کتابخانه هیچ وابستگی‌ای به سایر کتابخانه‌ها ندارد و از مرورگرهای Chrome 26.0، Firefox 20.0، Safari 5.1.7، IE 10 و Opera 16.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین در IE 8/9 نیز با محدودیت‌هایی قابل استفاده است. از قابلیت‌های این کتابخانه می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:
  • تعداد نامحدودی اسلاید می‎تواند داشته باشد که به صورت تو در تو نیز می‌توانند قرار گیرند.
  • تغییر سایز اسلایدها با توجه به سایز محتوای آن‌ها در صورت نیاز.
  • امکان ناوبری کیبورد
  • قابلیت لمسی در موبایل را به خوبی پشتیبانی می‌کند.
  1. Sly
این کتابخانه تنها به صورت افقی می‌تواند باشد که دارای ویژگی‌های زیر است:
  • قابلیت اسکرول
  • نوار صفحات
  • گزینه‌های مختلف ناوبری
  • جا به جایی محتوا با موس یا به صورت لمسی
  • چرخش خودکار بین محتوا یا صفحات
  1. Tiny slider
این کتابخانه از کتابخانه‌ی owl carousel الهام گرفته شده است و مرورگرهای Firefox 12+، Chrome 15+، Safari 4+ و IE 8+ را پشتیبانی می‌کند.
Tiny slider شامل قابلیت‌های responsive، اسلاید با عرض ثابت، اسلایدر عمودی، چرخش خودکار اسلایدها، پشتیبانی از جا به جایی اسلایدها توسط موس و همچنین به صورت لمسی، ناوبری با استفاده از کیبورد و اسلایدهای تو در تو است.
 
User Avatar
نویسنده : نیلوفر صمدزاده
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code