چه کارهایی برای Mobile-First indexing باید انجام دهیم؟(قسمت دوم)

1397/09/13
اولین چیزی که شما باید بدانید اینست که جای هیچ نگرانی نبوده و این تغییرات در مرحله تست قرار داشته و به صورت تدریجی برای وب سایت هایی که از نظر گوگل آمادگی تغییر را دارند به صورت حداقلی اعمال می شود. مطابق بر آخرین راهنمایی های گوگل اگر وب سایت شما رسپانسیو باشد و یا اینکه نسخه های دسکتاپ و موبایل آن یکسان باشد، نیازی به انجام کار خاصی نیست. ( فرض کنید شما از وضعیت فعلی وب سایت خودتون راضی باشید.)  
اولین چیزی که شما باید بدانید اینست که جای هیچ نگرانی نبوده و این تغییرات در مرحله تست قرار داشته و به صورت تدریجی برای وب سایت هایی که از نظر گوگل آمادگی تغییر را دارند به صورت حداقلی اعمال می شود.
مطابق بر آخرین راهنمایی های گوگل اگر وب سایت شما رسپانسیو باشد و یا اینکه نسخه های دسکتاپ و موبایل آن یکسان باشد، نیازی به انجام کار خاصی نیست. ( فرض کنید شما از وضعیت فعلی وب سایت خودتون راضی باشید.)
گفته شده، حتی با وجود داشتن یک وب سایت کاملا رسپانسیو شما باید از مواردی همچون سرعت و زمان بارگزاری صفحات در موبایل، تصاویر و دیگر عناصر داینامیک برای نسخه موبایل اطمینان حاصل کنید.
اگر شما یک نسخه موبایلی جداگانه دارید، موارد زیر را چک کنید:
  • محتوا: مطمئن شوید محتوای نسخه موبایل شما همانند نسخه دسکتاپ از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار داشته باشد، این مورد شامل تمام متن ها، ویدیو ها و تصاویر می باشد. همین طور اطمینان حاصل کنید که فرمت استفاده شده در نسخه موبایل قابل crawl و index باشد به طور مثال پر کردن تگ Alt  تصاویر.
  • Structured data: شما باید Structured data را در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ سایت خود داشته باشید.برای URL های مورد استفاده در داده های ساختاریافته در صفحات موبایل باید از استاندارد URL نسخه موبایل استفاده کرد. از اضافه کردن داده های ساختاریافته غیر ضروری و غیر مرتبط با محتوای صفحه پرهیز کنید.
  • Metadata مطمئن شوید که عنوان و متای توضیحات در هر دو ورژن برای صفحات یکسان باشند.                                                           

به این نکته توجه کنید که شاید شما بخواهید جهت استفاده از کلمات کوتاهتر در ورژن موبایل از معادل کلمه ای استفاده کنید اما حتما باید از همان اطلاعات و کلمات نسخه دسکتاپ استفاده کنید.

 
  • Hreflang: اگر شما از rel=hreflang برای بین المللی کردن استفاده می کنید. تفسیر Hreflang Url های موبایل شما باید به نسخه موبایل کشور خود اشاره کند و یا انواع زبان و URL های نسخه دسکتاپ باید به نسخه های دسکتاپ اشاره کند.
  • Social metadata: تگ های OpenGraph  ، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی باید در هر دو نسخه  وب سایت شما وجود داشته باشد.
  • XML and media sitemaps: مطمئن شوید تمامی لینک ها از طریق نقشه سایت نسخه موبایلی شما در دسترس باشند. همچنین برای فایل روبات و متا تگ های ربات داخلی این مورد را رعایت کنید.
  • Search Console verification: اگر شما تنها نسخه دسکتاپ خود را در سرچ کنسول گوگل تایید کرده اید، مطمئن شوید که نسخه موبایل را نیز اضافه و تایید کرده اید.
  • App indexation: اگر app indexing را روی نسخه دسکتاپ تنظیم کرده اید مطمئن شوید که بر روی نسخه موبایل هم تنظیم کنید. این ویژگی برنامه شما را به نتایج جستجوی گوگل میبرد و اپلیکیشن شما در فهرست گوگل ایندکس می شود.
  • Server capacity: مطمئن شوید که سرور میزبان شما قادر به افزایش میزان Crawl است این فقط برای سایت هایی که نسخه موبایل آن در هاست جداگانه قرار دارد اعمال می شود
  • Switchboard tags: اگر سایت دارای برچسب های سویچینگ موبایل باشد نیاز به تغییر پیاده سازی آن نیست. بگذارید باقی بمانند.
User Avatar
نویسنده : نسرین قنبری
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code