5 راه حل کلیدی در بهبود جذب مخاطب وب سایت

1397/05/21
اگر می خواهید کسب و کار آنلاین شما موفق باشد، باید وب سایت شما به سادگی  در دسترس قرار گیرد. این موضوع مخصوصاً زمانی مهم است که منبع اصلی درآمد شما از طریق تبلیغات منتشر شده در وب سایت، محصولات و خدمات باشد. اگر از وضعیت جذب مخاطب وب سایت فعلی خود ناراضی هستید، می توانید از 5 روش توصیه شده زیر استفاده نمایید.
اگر می خواهید کسب و کار آنلاین شما موفق باشد، باید وب سایت شما به سادگی  در دسترس قرار گیرد. این موضوع مخصوصاً زمانی مهم است که منبع اصلی درآمد شما از طریق تبلیغات منتشر شده در وب سایت، محصولات و خدمات باشد. اگر از وضعیت جذب مخاطب وب سایت فعلی خود ناراضی هستید، می توانید از 5 روش توصیه شده زیر استفاده نمایید.
این نوشته، ترجمه آزادی از بلاگی تحت عنوان Top 5 Tips to Improve Your Website’s Presence می باشد، که در وب سایت designyourway.net منتشر شده است.
  1. سایت خود را موبایل پسند کنید
از زمانی که گوشی های هوشمند همه گیر شده اند، بیشتر کاربران آنلاین از تلفن همراه خود به جای لپ تاپ و رایانه استفاده می کنند. این موضوع تاثیر بزرگی بر چگونگی رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجوگر گذاشته است.
به طور مثال گوگل به منظور تشخیص موبایل پسندی، در الگوریتم خود تغییر اعمال کرد که این موضوع بر روی حداقل 40% از وب سایت ها اثر گذاشت. در حال حاضر وب سایت هایی که موبایل پسند نیستند دارای رتبه کمتری هستند.
بهبود وب سایت شما برای صفحات نمایشگر دستگاه های کوچکتر نه تنها بر رتبه موتور جستجوگر اثر خواهد گذاشت بلکه به سادگی دسترسی بهتر مشتریان را فراهم خواهد کرد.
  1. بروز نگه داشتن و تولید محتوا تازه به شکلی منظم
یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبان کسب و کار این است که پس از تولید و انتشار اولیه وب سایت، ورود محتوا را فراموش می کنند. به طور مثال صاحبان کسب و کار ممکن است فکر کنند داشتن 100 بلاگ کاملاً برای وب سایت کافی است. اما در واقعیت این موضوع صحیح نیست.
گوگل عاشق محتوای تازه و جدید است. مهم نیست چقدر محتوا داشته باشید! مهم این است که محتوای خود را به شکل منظم بروز کنید. تولید محتوای تازه به شدت بر رتبه وب سایت اثرگذار است. شاید حیرت انگیز باشد اما در یک دقیقه 347 بلاگ WordPress منتشر می شود، 70 دامنه ثبت می شود و 571 وب سایت ساخته می شود.
در چنین فضایی هر دقیقه رقابت تنگ تر می شود و به سادگی ممکن است سایت تازه شما به یک سایت کاملاً قدیمی و کم اولویت تبدیل شود.
  1. از VPN برای بازاریابی استفاده کنید
امروزه بسیاری از وب سایت ها ممکن است به دلیل موقعیت جغرافیایی یا به هر دلیل دیگری به موقعیت شما خدمات ندهند. با استفاده از VPN می توان به چنین محتوایی دسترسی داشت و همچنین با وجود بررسی های بسیار زیاد آن سایت ها با بلاک IP مواجه نشوید. علاوه بر این می توانید تحقیقات مختلفی درباره مشتریان مناطق مختلف داشته باشید. به طور مثال در گوگل بسیاری از گزارش ها بر اساس منطقه فراهم می شود. تحلیل های زیادی بر این اساس قابل بررسی خواهد بود.
  1. از کاربر پسندی و زیبایی های بصری مطمئن شوید
یک وب سایت خوب تنها تولید محتوای با کیفیت نیست بلکه نحوه ارائه آن نیز دخیل است. به بیانی دیگر، وب سایت شما می بایست از دید ظاهری فوق العاده باشد. این طراحی خوب تنها بحث زیبایی سنجی نیست.
روش های گوناگونی وجود دارد که ظاهر وب سایت را گیرا و حرفه ای می کند مانند:
  • طراحی یک لوگوی با مفهوم و جذاب که در همه جای وب سایت شما خودنمایی کند
  • طراحی یک پوسته متفاوت و مناسب برای وب سایت
  • تحقیق درباره رنگ، فونت و ... به منظور ترکیب هر چه جذاب تر آن ها
  • کاهش محتوای غیر اصلی و تبلیغات و تمرکز بر نمایش مهمترین عناوین در برترین نقاط وب سایت
  1. استفاده از SEO
بهبود وب سایت برای موتورهای جستجوگر یکی از حیاتی ترین عوامل دیده شدن در فضای آنلاین است. این موضوع باعث می شود تا ترافیک وب سایت به شکلی طبیعی و ارگانیک بالا برود.
اگر چه SEO بسیار قدرتمند و ضروری است، اما قوانین آن هر چند وقت یک بار تغییر می کند. بنابراین می بایست خود را بروز نگه داشته و رتبه تک تک صفحات خود را رصد کنید. در سال 2018 موارد ذیل از مهمترین عوامل هستند:
  • زمان بارگذاری
وب سایت شما می بایست راهبری نرم و سرعت بارگذاری کمی داشته باشد. علاوه بر این، میانگین فرصت شما برای جذب مخاطب 8 ثانیه است. بنابراین اگر وب سایت شما به زمان بیشتری نیاز داشته باشد ممکن است کاربر به وب سایت دیگری برود.
کاهش حجم فایل های JS و CSS و بهبود تصاویر برای نمایش وبی می تواند تاثیر مثبت زیادی در این موضوع داشته باشد.
  • محتوای بهبود یافته
    • از بدون اشتباه بودن و روان بودن محتوای خود مطمئن شوید
    • تا جایی که می توانید تصاویر جذاب و مناسبی در کنار متون قرار دهید.
    • برای راحتی بیشتر کاربر، متون طولانی را به بخش های مختلف تقسیم کنید.
    • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، یعنی، نه زیاد شبیه spam و نه آنقدر کم
    • لینک های داخلی و ارجاعات را فراوان استفاده کنید.
  • تجربه کاربر (UX)
به شکل کلی کاربران می بایست تا حد ممکن بتوانند به سادگی و بدون دردسر به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
  • از ویژگی جستجو در وب سایت خود بهره ببرید
  • محتوای خود را برچسب گذاری نمایید
  • موارد مهم را به شکلی متفاوت نمایش دهید
  • سایت خود را موبایل پسند و واکنشگرا نمایید
  • از یکپارچگی ظاهر در تمامی صفحات اطمینان حاصل نمایید
دوران اینکه کاربران با میل خود به یک وب سایت تازه راه اندازی شده سر بزنند پایان یافته است. رقابت میان میلیون ها وب سایت در جریان است. برای باقی ماندن در این رقابت توجه به موارد ذکر شده تنها ابتدای راه بوده و این در حالی است که عوامل تاثیرگذار بر کیفیت وب سایت بسیار زیاد و گوناگون هستند. موضوعی که در یک یا چند نوشته قطعاً قابل بررسی نیست. شاید این حرکت آهسته به سمت بهبود، عالی نباشد اما مطمئناً از یک جا ایستادن بسیار بهتر است.
 
User Avatar
نویسنده : علی هریسچیان
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code