باشگاه مشتریان با هدف ایجاد رابطه دو سویه بین کسب و کار با مشتریان و مخاطبان و حفظ و ارتقا وفاداری مشتری به کسب و کار اجرا می‎شود. در واقع باشگاه مشتریان راهکاری است که با طراحی و برنامه ‎ریزی سازمانی مناسب، به خریداران و مشتریان وفادار امکانات ویژه‎ای می‎دهد تا برآیند احساسی بهتری را برای مشتری ایجاد کند.

ویژگی‌های باشگاه مشتریان

ویژگی‌های باشگاه مشتریان:
مخاطبین/مشتریان:
  • گروه‌بندی مخاطبان/مشتریان (Segmentation)
  • اطلاعات سازمانی (مشتری حقوقی)
  • مدیریت امتیاز مخاطبان/مشتریان
  • یکسان‌سازی داده‌های مخاطب (مشتری بالقوه) با مشتری (مشتری بالفعل)
  • ارتباط دادن اطلاعات حقیقی و حقوقی مخاطبان/مشتریان
  • مدیریت حذف اطلاعات مخاطبان غیرضروری به‌صورت خودکار
  • امکان مدیریت مخاطب/مشتری از یک یا چند سرویس
  • امکان انتقال اطلاعات مخاطبان/مشتریان به یک بانک اطلاعاتی موازی
  • امکان ایمپورت اطلاعات مخاطبان/مشتریان از فایل CSV
  • ارسال پیامک گروهی و پیامک موردی بر اساس:
    • قوانین تعریف‌شده
    • سطح‌بندی مشتری
    • نقش مشتری
    • Actionهای سیستمی
  • مدیریت شکایات، نظرسنجی و پیشنهادات
  • قرعه‌کشی‌های ماهانه و مناسبتی با توجه به امتیاز کسب‌شده و با توجه به قوانین تعریف‌شده
  • امکان برگزاری مسابقات و بازی‌های آموزشی
  • کد معرفی و دعوت از دوستان
  • ایجاد و مدیریت و نمایش اخبار و رویدادها به‌صورت محتوا
  • یکپارچه‌سازی با سایر سیستم‌ها و جمع‌آوری اطلاعات
  • دسته‌بندی و گروه‌بندی مشتریان بر اساس سوابق آن‌ها، میزان فعالیت، میزان سوددهی و نحوه استفاده امتیازات
  • امکان تعیین سطوح مختلف پاداشی
  • امکان گزارش‌گیری از بخش‌ها و اطلاعات مورد نیاز
  • داشبورد نمایش اطلاعات و فعالیت‌های مشتریان به‌صورت لحظه‌ای
  • سطح‌بندی مشتریان بر حسب امتیاز مانند طلایی، نقره‌ای و پلاتینیوم

تعریف قوانین امتیازدهی

هر کسب‌وکار برای ارزش‌دهی مخاطبین خود ضوابط خاص و متفاوتی دارد. ماژول امتیازات در باشگاه مشتریان خانه وب به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید سیستم امتیازدهی خود را با استفاده از دو قانون ترکیب کنید:
دموگرافیک: شناسایی مخاطبین مناسب برای کسب‌وکارتان، بر اساس اطلاعات پروفایل آن‌ها، مانند محل کار یا سکونت، عنوان شغلی یا میزان کامل کردن اطلاعاتی که از او خواسته می‌شود.
رفتاری: تعیین سطح تعامل مخاطبین با کسب‌وکار شما بر اساس فعالیت‌های آن‌ها، مانند مقدار خرید انجام‌شده، تعداد خرید در بازه زمانی مشخص، بازدید صفحات، دانلود مستندات یا پر کردن فرم‌ها و غیره.
شما می‌توانید برای هر قانون مشخص، امتیازی را تعیین کنید و اینکه یک مخاطب باید چه مقدار امتیاز کسب کند تا به یک مخاطب بالقوه یا به یک مخاطب خاص (یک مخاطب با سطح تعریف‌شده - طلایی، نقره‌ای) تبدیل شود. همچنین می‌توانید تعیین کنید که بعد از یک بازه زمانی مشخص امتیازات منقضی گردند یا برای یک فعالیت امتیاز منفی تعریف کنید، مثلاً زمانی که یک مخاطب اشتراک خبرنامه را لغو می‌کند.
ویژگی‌ها:
  • تعریف قوانین امتیازدهی انعطاف‌پذیر با استفاده از رابط کاربری آسان
  • تبدیل سطح مخاطبین به‌صورت خودکار بر اساس مقدار امتیاز کسب‌شده
  • اختصاص امتیازات کسب‌شده به نوع استفاده از امتیاز (مثلاً ارتقای سطح‌بندی یا دریافت جایزه)

پروموشن

  • ایجاد و مدیریت پروموشنها
  • دستهبندی پروموشنها
  • مبتنی بر دسته بندی مشتریان
  • مبتنی بر بازه زمانی
  • امکان بارگذاری فایل لیست ووچر

هفت گام برای اجرای امتیازات باشگاه مشتریان

  • یک متدولوژی مناسب برای امتیازدهی مخاطبین ایجاد کنید. بهینه‌ترین حالت پروفایل کردن یا شخصی‌سازی را برای خریدار بسازید. امتیاز لازم برای اینکه یک مخاطب جزو مخاطبین بالقوه شود را مشخص کنید. قوانین امتیازدهی را برای هر دو بعد (دموگرافیک و رفتاری) تعریف کنید. میزان علاقه‌مندی به محصولات مختلف یا کمپین‌ها را بسنجید. برای دستیابی به فهم بیش‌تر، بهتر است چندین سناریو امتیازدهی طرح کنید تا فهم بیش‌تری از میزان علاقه‌مندی به محصولات مختلف یا کمپین‌ها داشته باشید. بازه زمانی منقضی شدن امتیازات را مشخص کنید. تمامی سناریوها را با تیم فروش تعریف کنید.

ساخت مخاطب برای تیم فروش

وقتی شما مخاطبین بالقوه را شناسایی میکنید، میتوانید جزئیات اطلاعات مخاطبین را برای تیم فروش ارسال نمایید.