بسیاری از شرکتها و سازمانها، محتوا را به عنوان یک عامل موثر برای ارتباط با مخاطبان میدانند، اما اینکه این عامل چگونه با هدف مشخص و کارایی موثر انجام شود مسئلهای است که نمیتوانند راه حلی برای آن پیدا نمایند. با داشتن یک استراتژی محتوای مناسب، نظم، مفهوم، کارایی، اهداف و اندازهگیری برای محتوا ایجاد میشود. در واقع استراتژی محتوا یک چشم انداز و راهکار خلاقانه برای معماری اطلاعات است، که تولید و گردآوری، ایده پردازی، عملیاتی و نگهداری کردن تمامی اطلاعات دیجیتال و غیردیجیتال را شامل میشود و در مجموع میتوان آن را یک برنامهریزی کامل برای تولید محتوای کاربردی، مدیریت محتوا و ارائه آن به مخاطب دانست.