چطور به کمک MVC میتوانیم کنترل بیشتری روی سایت داشته باشیم

1398/08/22
کنتیکو با فناوری MVC  اینجا است.  ما ایجا هستیم تا به شما امکان کنترل بیشتر و ساده تری بدهیم، از تجارت الکترونیک گرفته تا بازاریابی دیجیتال. می توانید یک شبکه داخلی یا آنلاین بسازید. اگر آماده استفاده از چارچوب MVC هستید ، کنتیکو برای توانمندسازی شما  اینجا است.
تکنولوژی مایکروسافت تمرکز خود را از ASP.NET web forms  به ASP.NET MVC منتقل کرده است.
اگر شما یک مدیر، دولوپر یا بازاریاب هستید، فهمیدن تاثیر MVC بر کار یا تجارت شما خالی از لطف نخواهد بود.
آیا شما هم قادر خواهید بود از این فناوری بهره ببرید یا خیر؟

1.png

MVC
به 2 روش به  شما امکان میدهد کنترل بهتر و مدیریت راحت تری روی پروژه سایت خود داشته باشید
اما اینکه چگونه این امکان را برای شما فراهم میکند، با یک مثال ساده آنرا توضیح میدهیم.
قطعا شما هم به مشکلات زیادی برخورد کرده اید و میدانید که بهترین راه حل برای حل مشکلات بزرگ، خورد کردن مشکلات یا تقسیم کردن یک مشکل بزرگ به چند مشکل ساده و کوچک تر است.
با قسمت کردن یک مشکل بزرگ به چند مشکل کوچک تر شما میتوانید برای هر مشکل ساده تر یک راه حل ساده  پیدا کنید و آنرا کنترل و مدیریت کنید و پس از حل کردن هر یک راه حل ها را باهم ادغام کنید تا به یک راه حل مناسب برای مشکل اصلی خود برسید و بتوانید بران مشکل غلبه کرده و انرا کنترل نمایید.
این یک مثال ساده از روش حل مشکلات بزرگ بود،

MVC چگونه به ما  این امکان را میدهد که کنترل راحت تری روی یک پروژه بزرگ داشته باشیم؟
اما اینکه MVC چگونه به ما  این امکان را میدهد که کنترل راحت تری روی یک پروژه بزرگ داشته باشیم.
MVC یا همان Model View Controller با استفاده از الگوی  Divide-and- Conquer  با جدا کردن بخش های طراحی و عملکرد سایت امکان کنترل راحت تر و بیشتر برای سایت ما فراهم میکند.
اگر بخواهیم ایجاد یک سایت پروژه ای بزرگ را یک مشکل بزرگ در نظر بگیریم، تکنولوژی MVC این مشکل بزرگ را به بخش های جداگانه و ساده تری تقسیم میکند.
1-عملکرد سایت ( اینکه سایت چگونه کار کند)
2-طراحی سایت ( اینکه سایت چگونه دیده شود)
حالا ایجاد یک سایت که به عنوان یک مشکل بزرگ و سخت به چشم می آمد به 2زیر بخش کوچک تر تقسیم شد که میتوان روی هریک از بخش ها به طور جداگانه کار کرد و روند ایجاد سایت را راحت تر پیش برد.
در نهایت باید عملکرد و طراحی را باهم ادغام کرد.
MVC یا همان Model View Controller از 3 بخش مجزا Model ، View، Contoroller تشکیل شده است.
زمانیکه میگوییم وب سایت را به کمک MVC به چند بخش تقسیم میکنیم، در واقع به بخش های Model و  View و  Contoroller تقسیم میکنیم.
Model : این بخش بر پایه داده است و وظیفه تایید داده ها را بر عهده دارد تا اطلاعات درست درون آنها قرار بگیرد و برای  DB ارسال شود.
View: این بخش هیچ کاری با منطق برنامه ندارد و شامل برنامه های کاربردی برای کار با مدل است.در واقع یک مدل دریافت میکند و به هر شکلی که نیاز باشد آنرا به کاربر نمایش میدهد.
این بخش هیچ وظیفه ای در قبال صحت داده هایی که به کاربر نشان میدهد یا کنترل صحت داده ها ندارد. این بخش با داده های خام کار میکند و مسئولیت صحت داده ها با بخش Model است.
Controller: این بخش، یک بخش کنترل کننده است. همانطور که گفتیم مدل عملکرد سایت و View ظاهر و طراحی سایت است که  controller این دو بخش را باهم ادغام میکند تا به صورت هماهنگ باهم کار کنند.

بنابراین با تقسیم کردن یک سایت به بخش های کوچک تر و مجزا از هم کنترل بیشتر و بهتری روی هر بخش خواهیم داشت.
 
MVC چطور به برنامه نویسان و بازاریابان کمک میکند تا هریک به طور مجزا کنترل بهتری روی وظایف و کار خود داشته باشند؟

2.png 

MVC به دولوپر ها امکانات کنترل زیای میدهد، طوری که آنها میتوانند از سئو سایت تا ازمایش عملکرد سایت را بهبود دهند.
استفاده از MVC frame work بر نحوه همکاری بازاریابان و دولوپر ها نیز تاثیر دارد.
همیشه دولو‌‍‍‍‍‍پر ها و بازاریابان در 2جبهه متفاوت قرار دارند و هرکدام میخواهند موفق شوند درحالی که مسئول جنبه های متفاوتی از یک سایت هستند. اگر با این تیم ها همکاری کرده باشید قطعا تنش بین این 2گروه را دیده اید.
دولوپر ها میخواهند روی عملکرد سایت تمرکز کنند، آنها نمیخواهند سایتی که ایجاد کرده اند دچار مشکل شود و روزی 7 بار! قطع شود و گاهی درخواست بازاریابان برای برخی تغییراتی که از دولوپر ها میخواهند برای آنها آزاردهنده است.آنها میخواهند تغییراتی انجام دهند و به سرعت آن را مورد آزمایش قرار دهند این در حالی است که دولوپر ها فقط پیشرفت های سطح بالایی را برای یک سایت میخواهند ارائه دهند. با این وجود بازاریابی برای یک تجارت بسیار مهم است اما گاهی دولوپر ها این اهمیت را برای سازمان ها کم اهمیت میکنند که این موجب ایجاد یک چالش و ناراحتی برای بازاریابان است.
MVC به بازاریاب ها این امکان را میدهد که بتوانند کنترل بیشتری روی سایت داشته باشند، زیرا به کمک MVC بخش طراحی از عملکرد سایت جدا شده است.
بازاریاب ها بدون تغییرات عملکردی سایت میتوانند تغییرات سطحی را در سایت ایجاد کنند، بنابراین برای دولوپرها بسیار راحت تر است که دسترسی و کنترل بیشتری برای طراحی سایت به بازاریابان بدهند.
بنابر این با استفاده از MVC دولوپر ها هم کنترل بیشتری روی HTML و  CSS و  JavaScript سایت دارند و هم میتوانند ویجت ها و content editor هایی برای بازاریابان ایجاد کنند تا آنها نیز بتوانند از این ابزار ها برای ویرایش محتوا، اضافه کردن صفحات جدید، آزمایش تغییرات و موارد دیگر استفاده نمایند.
بنابراین با استفاده از MVC میتوان امکان کنترل بیشتر و ساده تری ی به توسعه دهندگان و بازاریابان داد.

3.png

می دانید که فناوری مایکروسافت از web form ASP.NET به ASP.NET MVC در حال انتقال است.  شما متوجه شدید که فریم ورک MVC امکان کنترل بیشتری به شما میدهد و همچنین امکان کنترل بیشتری را برای توسعه دهندگان و بازاریابان به ارمغان می آورد.
کنتیکو با فناوری MVC  اینجا است.
 ما ایجا هستیم تا به شما امکان کنترل بیشتر و ساده تری بدهیم، از تجارت الکترونیک گرفته تا بازاریابی دیجیتال. می توانید یک شبکه داخلی یا آنلاین بسازید. اگر آماده استفاده از چارچوب MVC هستید، کنتیکو برای توانمندسازی شما  اینجا است.
 
   
 
User Avatar
نویسنده : آرزو الهامی راد
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code