چگونه با استفاده از MVC Page Builder کنتیکو، Landing Page زیبا بسازیم

1398/07/24
آیا می خواهید اولین Landing page خود را با استفاده از MVC Page Builder کنتیکو بسازید و در مورد کیفیت و یا چگونگی کار نگران هستید؟ نگران نباشید، ابزار صفحه ساز جدید کنتیکو امکانات جدید و زیادی را پشتیبانی می کند که در عین حال اصول اولیه و قدیمی را نیز زیر پا نگذاشته است.

مقدمه

آیا می خواهید اولین Landing page خود را با استفاده از MVC Page Builder کنتیکو بسازید و در مورد کیفیت و یا چگونگی کار نگران هستید؟ نگران نباشید، ابزار صفحه ساز جدید کنتیکو امکانات جدید و زیادی را پشتیبانی می کند که در عین حال اصول اولیه و قدیمی را نیز زیر پا نگذاشته است. این نوشته ترجمه ای از پستی تحت همین عنوان می باشد که در ادامه لینک آن قرار گرفته است.
اگر برای مدتی با کنتیکو کار کرده باشید، همه چیز را در مورد قالب های صفحه و چگونگی ساخت بلاک ها و چگونگی استفاده از وب پارت ها و ویجت ها می دانید. به منظور یادآوری چگونگی ساخت Landing Page، طراحی صفحه در موتور پرتال قدیم به شکل زیر بوده است:

pe-adding-landing-page-optimized.gif

اگر چه این نوع از طراحی همچنان در مقایسه با قدیم که در Notepad کدهای HTML را طراحی می کردیم خوب به نظر می رسد، صفحه ساز کنتیکو امکانات جدیدی را جایگزین کرده است.

صفحه ساز (Page Builder) موتور پرتال MVC است

وب سایت هایی که در کنتیکو با استفاده از MVC طراحی می شوند به دلیل استفاده از این تکنولوژی مدرن، امکانات بسیار زیادی را برای اعضای تیم طراح فراهم خواهد کرد. این ویژگی جدید، کنتیکو را به یکی از 3 رتبه اول در انتخاب مشتریان تبدیل کرده است.

صفحه ساز 101 کنتیکو

صفحه ای که دارای متنی طولانی بوده و در بخش های مختلف، تصاویری را در خود گنجانده ممکن است برای هر موضوعی مناسب نباشد. در گذشته، تغییر Layout صفحه معمولاً به معنی کمک گرفتن از اعضای فنی تیم بود. اما در حال حاضر دیگر نیازی به این موضوع نیست.
صفحه ساز کلیه امور را برای شما بسیار راحت کرده است. شما می توانید صفحه را به شکلی کارا به بخش هایی تقسیم کنید. این بخش ها می توانند در هر سایزی بوده و یا به چندین ستون تقسیم شوند. به محض اینکه از Layout راضی شدید، می توانید محتوا را با استفاده از ویجت های MVC اضافه نمایید.
ویجت های MVC کامپوننت های آماده استفاده ای هستند که به شما اجازه نمایش محتوا یا افزودن یک قابلیت را می دهند. ویجت هایی به منظور نمایش تصاویر، متون، فرم ها یا به عبارتی بهتر، هر نوع موضوعی از قبل طراحی شده است.
تا این بخش از توضیحات این ویجت ها بسیار شبیه به وب پارت موتور قبلی پرتال بودند پس چرا این ویجت ها بهتر هستند؟
  • اولین دلیل این که طراحان وب سایت می توانند ویجت های هر محدوده را از قبل مشخص کنند. با استفاده از این امکان دیگر برای پیدا کردن یک ویجت نیاز به زیر و رو کردن کل ویجت ها ندارید.
  • دومین مورد این که نداشتن یک ویجت مورد نیاز، دیگر موضوع سخت و بزرگی نیست. به راحتی برنامه نویس می تواند هر ویجتی بسازد زیرا نوشتن کدهای این ویجت ها نیازمند پیش نیازهای کمتری بوده و در نتیجه بسیار سریعتر و آسان تر پیاده سازی می شوند.
  • در انتها این که، تغییر تنظیمات و ویژگی های ویجت ها بسیار ساده شده است. دیگر یک صفحه بزرگ از تنظیمات برای شما باز نمی شود و با توجه به این موضوع به معنای واقعی عبارت What you see is what you get فراهم می شود.
 

 

تجربه کار با صفحه و شخصی سازی کاربری را به حداکثر برسانید

با استفاده از شخصی سازی محتوا می توانید اجزای مختلف صفحه را بر اساس شخصیت کاربر و گروه های مخاطبین حذف کرده یا تغییر دهید.

mvc-adding-personalization-optimized-1.gif


SEO راحت تر می شود

متاسفانه یا خوشبختانه علاوه بر محتوای شما، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در جستجوی وب سایت تاثیر می گذارند. MVC تغییر در خروجی HTML را راحت تر کرده و می توانید از محتوا در META یا OG ها استفاده کنید. همچنین افزودن Microdata راحت تر می شود.

از آخرین استانداردها استفاده کنید

با استفاده از این روش توسعه دهندگان کنترل بیشتری بر کدهای صفحه و ویجت ها داشته و راحت تر می توان کد استاندارد طراحی کرد.

شخصی سازی و نگهداری وب سایت آسان تر شده است

پس از طراحی وب سایت مبتنی بر MVC نگهداری و تغییر در ساختار ساده تر می شود. به عنوان ویرایشگر محتوا می توانید ساختار صفحه را تغییر دهید و در این موضوع به کمک شخص دیگری نیاز نخواهید داشت. این موضوع به توسعه دهندگان وب سایت کمک خواهد کرد تا بیشتر وقت خود را صرف افزایش کارایی و واکنش گرایی آن کنند.

صفحه ساز جدید یک ابزار برد-برد است

با استفاده از صفحه ساز چه چیزی بدست خواهید آورد؟

مدیریت نرم افزار:

  • طراحی UI مینیمال به قصد افزایش تمرکز بر روی محتوا
  • سرعت بیشتر در طراحی و تغییر صفحه

در هنگام کار با صفحه:

  • کنترل کامل بر ظاهر صفحه
  • امکان تغییر بخش یا بخش هایی از صفحه در هر زمان و به سادگی
  • کم بودن گزینه های قابل انتخاب

و در آخر:

  • فیلتر ویجت ها در لحظه نمایش
  • ویرایشگرهای Inline

 نتیجه گیری

با استفاده از امکانات جدید Page Builder، طراحی صفحات MVC به شکل بی نظیری ارتقاء یافته است که 100% ارزش امتحان کردن را دارد.
 
User Avatar
نویسنده : علی هریسچیان
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code