ترندهای طراحی وب در سال 2018 (قسمت اول)

1397/09/28
برای جلب توجه کاربران یک وبسایت به مطالب آن، طراحی خلاقانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بلاگ ترندهای جدید برای طراحی وب خلاقانه در سال 2018 بررسی می‌شود. 
برای جلب توجه کاربران یک وبسایت به مطالب آن، طراحی خلاقانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بلاگ ترندهای جدید برای طراحی وب خلاقانه در سال 2018 بررسی می‌شود.
 
1.چیدمان درهم شکسته



در وبسایت‌های جدید، ساختار کاملا مبتنی بر هارمونی و منطق، به گونه‌ای که همه‌ی المان‌ها منظم و در یک راستا باشند، نوعی محدودیت برای داشتن طراحی خلاقانه محسوب می‌شود.



چیدمان درهم شکسته به معنی آن نیست که مفاهیم قاب‌بندی را به طور کامل نادیده بگیریم، اما اجازه می‌دهد المان‌های تصویر و متن از مرزهای هم عبور کنند، که در وبسایت‌های قدیمی‌تر این مرزها سخت‌تر محسوب می‌شدند. در این نوع طراحی قاب متن‌ها و تصاویر در هم می‌روند و ترکیب‌های زیبای غیر منتظره‌ای ایجاد می‌کنند.

2.در مرکز توجه قرار دادن تصاویر



یکی از چالش‌های مهم بازاریابی محصولات دیجیتال انتخاب تصویر است. UI عکس‌ها و گیف‌های محصولات و یا عکاسی از سبک‌های زندگی در این زمینه اهمیت زیادی دارد. در سایت‌های قدیمی‌تر تاکید روی مشخصات محصول و کارکرد آن وجود داشت، اما در سایت‌های امروزی بیشتر روی ابعاد انسانی محصول و تاثیر آن در سبک زندگی تاکید می‌شود. در سال 2018، آثار عکاسان تاثیر برجسته‌ای در طراحی محصول و بازاریابی داشته است.

3.استفاده از اشکال منحنی و شیب‌دار

در سال‌های قبل در طراحی سایت‌ها بیشتر از المان‌هایی که لبه تیز و زاویهی راست دارند استفاده می‌شد. اما در سال 2017 طراحی سایت‌ها تغییر زیادی داشت. سایت‌هایی مثل google now، توییتر و فیسبوک، از گوشه‌های گرد برای المان‌ها و inputها و آواتارهای پروفایل و ... استفاده می‌کنند.



از اشکال منحنی و شیب‌دار تنها در المان‌های ابتدایی استفاده نمی‌شود، بلکه در عکس‌های زمینه سایت‌های جدید نیز می‌توان تصاویر منحنی را مشاهده کرد.



همچنین در برخی سایت‌ها از زوایا و خطوط خیر راست برای طراحی خلاقانه استفاده می‌شود.



اما اینگونه نیست که خطوط راست دیگر استفاده نشوند، بلکه هنوز سایت‌هایی وجود دارند که از خطوط و زوایای راست استفاده کرده‌اند، و برخی از آنها نیز به طور موثری این خطوط را با خطوط منحنی ترکیب کرده‌اند.




 
User Avatar
نویسنده : نیلوفر صمدزاده
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code