ترندهای طراحی وب در سال 2018 (قسمت دوم)

1397/10/19
در بلاگ قبلی سه مورد از ترندهای طراحی وب در سال 2018 بررسی شد. در این بلاگ به ادامه موارد آن پرداخته می‌شود.
در بلاگ قبلی چند مورد از ترندهای طراحی وب در سال 2018 بررسی شد. در این بلاگ به ادامه موارد آن پرداخته می‌شود.

4.طراحی تعاملی و استفاده از انیمیشن

وب‌سایت یک رسانه استاتیک نیست. وب‌سایت‌ها این امکان را به ما می‌دهند تا در یک صفحه بیشتر از فقط چاپ کلمات داشته باشیم. توانایی یک صفحه وب تنها ارائه‌ی ساده اطلاعات نیست، بلکه می‌تواند اطلاعات را به حرکت درآورد، و اجازه می‌دهد که با این اطلاعات ارتباط برقرار کنیم و از آن‌ها تاثیر بگیریم. به طوری که هنگاه اسکرول کردن، علاوه بر نمایش اطلاعات، هر بخش با یک حرکت ساده توجه خواننده را به خود جلب کند. حتی یک انیمیشن ظریف می‌تواند توجه بازدید کننده را به محتوای مناسب در زمان مناسب هدایت کند، و کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود مطالب مهم دور از چشم خواننده نمانند.

5.منوهای ناوبری شناور



منوی ناوبری فیکس بالای صفحه یک راه مناسب است تا کنترل‌های ناوبری به طور مداوم در دسترس کاربران باشد. اخیرا در سایت‌های جدید منوی ناوبری را کمی پایین‌تر از بالای صفحه فیکس می‌کنند تا به جای اینکه فقط یک بخش از هر صفحه دیده شود، به چشم کاربر یک بخش سراسری در سایت به نظر بیاید. برای این کار می‌توان همانند عکس بالا برای منو سایه گذاشت تا کمی برجسته‌تر به نظر برسد، و همچنین در سایت‌های مسطح می‌توان مثل عکس زیر، بدون سایه تنها منو را کمی پایین‌تر از بالای صفحه نمایش داد.



6.طراحی موبایل ساده‌تر از دسکتاپ

در موبایل به علت فضای کمتر آن، تا جای ممکن بهتر است تنها اطلاعات ضروری را نمایش داد، و تا جای ممکن از طراحی پیچیده در موبایل اجتناب کرد. در نظر گرفتن موارد زیر در طراحی وبسایت در موبایل می‌تواند طراحی را بهبود دهد:
 
  • استفاده از لینک ویدیو به جای خود ویدیو
  • استفاده از دکمه‌های باز و بسته کردن نمایش اطلاعات به جای  hover
  • ساده‌سازی animated effectها، که در موبایل به خوبی کار نمی‌کنند.
    • جایگزین کردن اسلایدر دسکتاپ، با GIF متحرک در موبایل
  • جایگزینی منوهای کشویی با منوهای همبرگری
  • ارزیابی دوباره رنگ‌ها و زمینه
    • نیاز به کنتراست بیشتر برای حفظ قابلیت خواندن

7.طراحی سه بعدی

در سایت‌های قدیمی‌تر طراحی به صورت مسطح انجام می‌شد، اما سایت‌های جدید به سمت طراحی سه بعدی از طریق افزودن سایه و عمق به عکس‌ها رفته‌اند تا تاکید بیشتری روی آن‌ها باشد و به واقعیت نزدیک‌تر شوند.




 
User Avatar
نویسنده : نیلوفر صمدزاده
امتیاز شما :

دیدگاه کاربران



ارسال پیام



 Security code